Camping Les Grands Pins, Yelloh Village

26 juli 2023 - Lacanau, Frankrijk

Na een autorit van ongeveer 8 uur (inclusief file) vanuit de grote stad, kwamen wij rond 20.00 uur in Lacanau-Océan aan. De camping oogt als luxe, kindvriendelijk en rustig. De mensen hier zijn heel aardig en na het inchecken werden we naar onze gehuurde cottage (classic) gebracht. Het oogde heel schoon en het rook er heerlijk.

Lacanau-Océan is een gemeente in het Franse departement Gironde (regio Nouvelle-Aquitaine, arrondissement Lesparre-Médoc) en tevens bekende badplaats grenzend aan de Atlantische oceaan. Het is ook een populaire surfspot in verband met de ruige Atlantische zee.

De cottage is omringd met hoge naaldbomen met dennenappels waarin grappige eekhoorns wonen en iedere ochtend krijgen we bezoek van een aantal strand musjes. Heel gezellig om deze vogeltjes te horen tjilpen met op de achtergrond het geluid van de zee met haar hoge golven, terwijl wij van een Frans ontbijtje smullen.

De rest van de omgeving geeft een waar vakantiegevoel met zijn uitgestrekte stranden, wilde zee en het gezellige surfdorpje. De meiden hebben al een vriendinnetje en vriendje gemaakt (Emily van 9 jaar en Joep van 7 jaar uit Zeist). Ze zwemmen, sjoefen van de glijbaan af en spelen in de speeltuin.

De meiden zijn lekker creatief bezig, van zelf parfum maken (water en lavendelblaadjes) tot geluksstenen beschilderen. De afgelopen dagen hebben we steeds meer onze draai kunnen vinden. Gisteren zijn we naar het dorpje gegaan en na een rondje in de draaimolen en het bekijken van enkele shops, landden we op één van de gezellige terrassen. Woensdag wilden we nieuwe plekjes ontdekken en kozen ervoor om naar Maubuisson (Lac de Carcans) te gaan. Het verrasten ons hoe leuk het was. Bij het meer vind je leuke (surf)shops, restaurants en ijssalons. We werden door een flinke regenbuis overvallen en daardoor glipten wij snel in een restaurant/koffiebar. We werden naar een knus hoekje gebracht, waar we koffie, appelsap en taart (tarte tatin) bestelden. Terwijl de kids zich vermaakten met het spelen aan een voetbaltafel, genoten wij van de sfeer met een bohemian interieur. Julia kwam enthousiast vertellen dat als je op de toilet zit, zelf spullen kunt kopen. Het is dus zo dat alle accessoires in L'Atelier (dat is de naam van het restaurant) te koop zijn. Na het afrekenen complimenteerden wij het personeel met het leuke concept, waarop zei vertelde dat alle spullen uit Marokko over is gekomen.

De meisjes hebben nog leuke hebbedingetjes gekocht en een bodyboard. Aangezien het een waar paradijs voor de surfboy is, kunnen wij niet achterblijven. Dus aan het einde van de middag met een bodyboard onder de arm, liepen we op het pad richting de branding. Voorzichtig lieten we ons liggend op het board meevoeren door de hoge golven. Niet te hoog en niet te diep natuurlijk ;-) en er is constant toezicht van de Franse brigade. Vooral Sara geniet van het ruige boarden samen met papa, terwijl Julia en mama op een afstand toekijken.

Morgen willen we fietsen huren, want er zijn vele fietspaden door de bossen en langs de kust aangelegd, waarop je heerlijke fietstochten kunt maken. We zijn dus nog lang niet uitgekeken op de prachtige omgeving hier.

1. Opa Jan:
    26 juli 2023
    Wat een mooi verslag alweer en wat doen jullie leuke dingen op vakantie.
    Ik zie dat de meisjes ook genieten en het naar de zin hebben.
    Hebben jullie ook een relaxte vakantie.
    Slapen
    Geniet ze de komende dagen en ik kijk al uit naar het volgende verslag.
    Groetjes
  2. Oma Jenny:
    26 juli 2023
    Hallo vakantiegangers,
    Super mooi verslag met ook hele mooie foto’s.

Dikke 🤗 knuffels voor iedereen 💋 🤩